De Amerikaanse autofabrikant publiceerde gisteren nieuwe kwartaalcijfers. Ondanks de scherpe daling van de winst en de inkomsten overtroffen de cijfers de verwachtingen. Beleggers beloonden dit kwartaalverslag en duwden het aandeel na de handelsuren met ongeveer 3% omhoog.
De chipcrisis en de problemen met de wereldwijde toeleveringsketen hebben Ford in het begin van het jaar vertraagd. In het eerste kwartaal daalde de omzet met 5% tot 34,5$ miljard t.o.v. vorig jaar. Het aangepaste bedrijfsresultaat voor interest en belastingen daalde met 41% tot 2,3$ miljard. Het nettoresultaat kwam zelfs in het rood uit op 3,1$ miljard. De reden was echter een waardeaanpassing van 5,4$ miljard Ford's belang in het elektrische autobedrijf Rivian. Ondanks het moeilijke klimaat bevestigde de onderneming haar winstdoelstellingen voor het volledige jaar. Kunnen de marktdeelnemers binnenkort weer een solide koopsignaal genereren?
Nadat de koers van het aandeel in het begin van het jaar een hoogtepunt had bereikt net onder de grens van 26,00$, was er sprake van aanzienlijke winstnemingen. Aanvankelijk was de 20,00$ niveau in staat de snelle sell-off te stoppen. Maar begin februari begon een tweede verkoopgolf, die tot op heden aanhoudt. De steunzone rond 15,00$ gaf het aandeel de laatste tijd steun. Om de consolidatieformatie opwaarts te doorbreken, moet het aandeel boven de 16,00$ sluiten. Maar aangezien er een stevige weerstandszone is rond 16,70$, zou alleen een dagelijkse slotkoers boven 16,70$ een koopsignaal genereren.
Ford, daggrafiek (Bron: GodmodeTrader)
Download het gratis demo account, en ga aan de slag.
"Om een succesvolle investeerder te zijn, moet je emotioneel neutraal staan tegenover winnen en verliezen.
Winnen en verliezen horen gewoon bij het spel."
- Robert Kiyosaki -
De chipcrisis en de problemen met de wereldwijde toeleveringsketen hebben Ford in het begin van het jaar vertraagd. In het eerste kwartaal daalde de omzet met 5% tot 34,5$ miljard t.o.v. vorig jaar. Het aangepaste bedrijfsresultaat voor interest en belastingen daalde met 41% tot 2,3$ miljard. Het nettoresultaat kwam zelfs in het rood uit op 3,1$ miljard. De reden was echter een waardeaanpassing van 5,4$ miljard Ford's belang in het elektrische autobedrijf Rivian. Ondanks het moeilijke klimaat bevestigde de onderneming haar winstdoelstellingen voor het volledige jaar. Kunnen de marktdeelnemers binnenkort weer een solide koopsignaal genereren?
Nadat de koers van het aandeel in het begin van het jaar een hoogtepunt had bereikt net onder de grens van 26,00$, was er sprake van aanzienlijke winstnemingen. Aanvankelijk was de 20,00$ niveau in staat de snelle sell-off te stoppen. Maar begin februari begon een tweede verkoopgolf, die tot op heden aanhoudt. De steunzone rond 15,00$ gaf het aandeel de laatste tijd steun. Om de consolidatieformatie opwaarts te doorbreken, moet het aandeel boven de 16,00$ sluiten. Maar aangezien er een stevige weerstandszone is rond 16,70$, zou alleen een dagelijkse slotkoers boven 16,70$ een koopsignaal genereren.
Ford, daggrafiek (Bron: GodmodeTrader)
Download het gratis demo account, en ga aan de slag.
"Om een succesvolle investeerder te zijn, moet je emotioneel neutraal staan tegenover winnen en verliezen.
Winnen en verliezen horen gewoon bij het spel."
- Robert Kiyosaki -