Top Ad
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Forex trading – Brits Pond zeer sterk versus de Euro
Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forex trading – Brits Pond zeer sterk versus de Euro

    Ondanks het feit dat gisteren meer dan 200.000 nieuwe bevestigde gevallen van het coronavirus in het VK werden gemeld, zei premier Boris Johnson dat er een goede kans is dat het niet nodig zal zijn om de beperkingen te verhogen of lockdowns op te leggen. Johnson zei dat de maatregelen in het kader van Plan B voldoende zouden moeten zijn om het VK door de golf van de Omicron-variant van het coronavirus te loodsen, met inbegrip van thuiswerken, het dragen van maskers en het gebruik van vaccinatiekaarten. Johnson waarschuwde echter dat het nog wel even kan duren voordat deze fase voorbij is en dat het Verenigd Koninkrijk nog niet uit de gevarenzone is. Hij merkte ook op dat het boosterprogramma helpt voorkomen dat het nog erger wordt. Met minder beperkingen en geen lockdowns, staat het Britse pond zeer sterk, vooral tegenover de Euro!

    Forex EUR/GBP, daggrafiek (bron TradingView)

    Forex trading EUR/GBP.

    Koop en verkoop EUR/GBP in deze trading demo

    De EUR/GBP bewoog zich sinds medio april 2021 lager in een kanaal (blauw) vanaf een hoogste punt van 0.8917 tot de huidige laagste stand van vandaag op 0.8336. Eind september brak het forex paar hoger uit de bovenkant van het kanaal naar het 200 Day Moving Average bij 0,8658, maar het werd teruggefloten. De prijs keerde terug binnen het kanaal en testte de onderste trendlijn bij 0,8403. Dit was het begin van een breder kanaal (groen) waarin de EUR/GBP sindsdien handelt. Vandaag testte het forex paar opnieuw de onderste trendlijn bij 0.8350.

    Conclusie forex EUR/GBP

    Als de econonomische cijfers later deze week gunstig zijn en Premier Johnson heeft het bij het rechte eind, dan kunnen we nog GBP vuurwerk verwachten. Tijd om EUR/GBP short te verkopen?

    Wilt u Forex handelen?

    Dit is mogelijk met de Forex futures van de Chicago Mercantile Exchange. De broker www.whselfinvest.com staat bekend als één van de allerbeste futures brokers in Europa. Zeker een bezoek waard.





    "Ik heb meer dan 9.000 schoten gemist in mijn carrière. Ik heb bijna 300 wedstrijden verloren.
    26 keer werd mij toevertrouwd het winnende schot te nemen en ik miste. Ik heb keer op keer gefaald in mijn leven en dat is waarom ik slaag."


    - Basketbalspeler Michael Jordan
Working...
X