Top Ad
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Variatie in training is diversificatie in beleggen
Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Variatie in training is diversificatie in beleggen

    Waarom variatie in training zo belangrijk is.Nog maar een paar dagen geleden haalde Investui loper Marko Gränitz het podium van de Duitse kampioenschappen lagenafstand lopen met 244 km in 24 uur. Zijn prestatie was goed voor de bronzen medaille. Vandaag legt hij ons uit waarom variatie in training zo belangrijk is. "Bovendien verhoogt een permanent gelijkblijvende belasting het risico op blessures, omdat het hele bewegingsapparaat en de musculatuur niet getraind worden en de belaste substructuren nauwelijks duurzaam kunnen regenereren."

    Meer informatie over Investui?



    In dit artikel geef ik een samenvatting van de verschillende sessies van mijn trainingsplan. Ik probeer er elke week minstens vijf van op te nemen. Het belangrijkste is de variatie zo groot mogelijk te maken, zodat het lichaam zich aan zoveel mogelijk prikkels aanpast en een hoge mate van stabiliteit ontwikkelt in de breedte van het lopen. Tegelijkertijd zorgt de constante afwisseling ervoor dat structuren die eerder onder spanning stonden, zich actief kunnen herstellen, aangezien de nieuwe trainingssessie zich op een ander aspect richt. Op die manier worden de afzonderlijke structuren afwisselend en beetje bij beetje versterkt en ontwikkelt het lichaam zich tot een soort "loopmachine" die is aangepast aan verschillende belastingsprikkels en niet zo gemakkelijk uit het lood wordt geslagen. Daardoor wordt ook het risico op verwondingen kleiner.

    Afhankelijk van het specifieke doel dat u wilt bereiken, moet de training natuurlijk ook een focus hebben. De breedte van de hier beschreven eenheden biedt slechts een solide uitgangspunt voor latere topprestaties. Als ultraloper doe ik bijvoorbeeld de meeste weken een bijzonder lange duurloop en werk ik af en toe trainingsblokken af met een focus op extreem hoge afstanden. Iemand die een halve marathon of een marathon als beste tijd wil lopen, zou het natuurlijk heel anders aanpakken.

    Naast het variëren van het tempo, het hoogteprofiel en de ondergrond, draagt het hebben van een ander paar loopschoenen voor elke sessie ook bij tot de "diversificatie" van de trainingseenheden en zorgt zo voor extra afwisseling. Dit komt uiteindelijk ook de stabiliteit van de stap- en rolbeweging en de algemene techniek van de loopbeweging ten goede.

    Apropos Variatie!

    Je kunt niet alleen maar winnen.
    Daarom is variatie/diversificatie de belangrijkste factor voor succes op lange termijn.

    End of Month

    Momenteel loopt deze strategie zeer goed. De positie sluit op 07.06.2022.
    markteffecten

    Pound Shorter

    De Pound Shorter sloot vandaag met een klein verlies.
    markteffecten

    Diversificatie is de sleutel tot succes!

    Meer informatie over Investui?

    Attached Files
    Last edited by Investui; 10-06-2022, 07:17.
Working...
X