Top Ad
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GBP/USD daalt naar laagste punt van 2022
Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GBP/USD daalt naar laagste punt van 2022

    De GBP/USD daalde de voorbije week met 2,5% toen de inflatie steeg tot 10,1%, waardoor de crisis rond de kosten van levensonderhoud verergerde, en toen het consumentenvertrouwen kelderde en de detailhandelsverkopen sterker daalden dan verwacht.

    De inflatie blijft een punt van zorg nu de nieuwe week begint. Een 8-daagse staking in Felixstowe, de grootste containerhaven van het VK, kan problemen in de aanvoerketen aanwakkeren en de inflatie opdrijven.

    Ondertussen steeg de USD vorige week toen de Fed duidelijk maakte dat er nog genoeg werk aan de winkel is en dat meer verhogingen worden verwacht. De positieve jobless claims hielpen het optimisme te stimuleren dat de VS een diepe economische inzinking zou kunnen vermijden.

    Vandaag staat de USD op de eerste rij, nu beleggers vooruit kijken naar een toespraak van Fed Powell op het Jackson Hole Symposium, waar hij meer aanwijzingen zou kunnen geven over hoe hoog de rente zal gaan.

    Wat nu voor GBP/USD?


    GBP/USD is sinds eind februari in een lagere trend terechtgekomen en bereikte medio juli een 2022 low op 1.1760. Het pair veerde vanaf dit level op, maar stuitte op resistance op 1.2280. Na een tweede poging om 1.2280 te doorbreken, veerde de prijs lager op en brak onder de 20 & 50 sma en de dalende trendline over meerdere maanden. Dit, gecombineerd met de bearish RSI, houdt verkopers hoop op verdere neerwaartse beweging.

    Een doorbraak onder 1.1760, de low van 2022, opent de deur naar een rondgetal van 1.17.

    Aan de andere kant kan er weerstand worden waargenomen op 1.1925, de dalende trendlijn, voor 1.2090, de 20 & 50 sma.

    Daggrafiek GBP/USD (bron WHS Webtrader)​

    GBP/USD 1D

    Koop en verkoop GBP/USD in deze trading demo




    "Ik heb meer dan 9.000 schoten gemist in mijn carrière. Ik heb bijna 300 wedstrijden verloren.
    26 keer werd mij toevertrouwd het winnende schot te nemen en ik miste. Ik heb keer op keer gefaald in mijn leven en dat is waarom ik slaag."


    - Basketbalspeler Michael Jordan -
    Last edited by Forex Trader; 29-09-2022, 11:34.
Working...
X