Top Ad
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
USD/MXN op weg naar pre-pandemische dieptepunten
Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • USD/MXN op weg naar pre-pandemische dieptepunten

    Zowel een monetair agressieve Bank van Mexico als de stijging van de prijzen voor ruwe olie dreven de USD/MXN omlaag.

    Toen de Bank van Mexico (Banxico) op 12 mei voor het laatst bijeenkwam, verhoogde zij de rente met 50 basispunten van 6,5% naar 7% en legde zij een offensieve verklaring af. Het comité maakte zich nog steeds grote zorgen over de inflatierisico's, hoewel het tijdens de 8 voorgaande bijeenkomsten de rente al had verhoogd. De inflatie was gestegen tot het hoogste peil sinds januari 2001 en de prognoses voor de algemene en de kerninflatie voor het tweede en het derde kwartaal van 2023 werden opnieuw opwaarts herzien. (Mexico rapporteert de CPI voor mei op donderdag). Als gevolg daarvan is de peso blijven stijgen en staat de USD/MXN op het laagste niveau sinds maart 2020.

    Weekgrafiek USD/MXN (Bron: Stone X & TradingView)

    USD/MXN 1W


    Op het weekly timeframe maakte USD/MXN een high in de week van 6 april 2020, vlak nadat de coronavirus pandemie uitbrak. Sindsdien heeft het pair lagere highs gemaakt, terwijl het een dalende driehoek vormt, met de basis oscillerend bij het 20.00 level.

    Op het daily timeframe ligt de ondergrens van de range aan de basis van de dalende driehoek waarin het pair zich bevindt, bij 19.5491, dat sinds begin 2021 al vele malen is getest. Vorige week brak de prijs eindelijk door dat level en vormde een flag formatie. Het koersdoel van de vlagformatie ligt bij 18.75.

    Daggrafiek USD/MXN (Bron: Stone X & TradingView)

    USD/MXN 1D


    Merk ook op in het onderste paneel van de bovenstaande grafiek dat USD/MXN en WTI ruwe olie een sterke negatieve correlatie hebben, met een correlatiecoëfficiënt van -0.87. Lezingen onder -0,80 worden als sterk beschouwd en geven aan dat de 2 activa meestal in tegengestelde richting bewegen. Daarom, als ruwe olie hoger blijft bewegen, zou USD/MXN lager moeten blijven bewegen.

    Op een 240-minuten timeframe vormt USD/MXN een symmetrische driehoek. De verwachting van een symmetrische driehoek is dat de prijs zal uitbreken in dezelfde richting als de vorige beweging, en dat is lager. De eerste steun ligt bij de onderste trendlijn van de driehoek op 19.4712 en dan de dieptepunten van 30 mei bij 19.4136. Daaronder kan USD/MXN helemaal terugvallen naar de dieptepunten van februari 2020 bij 18.5234 (zie weekly), net onder het doel van het vlagpatroon op het daily timeframe. Als de steun echter standhoudt, ligt de eerste weerstand op de highs van 1 juni bij 19.7670. Daarboven kan de prijs bewegen naar het 38.2% Fibonacci retracement level van de highs van 28 april tot de lows van 30 mei op 19.8813. De volgende weerstand is het 50-daags voortschrijdend gemiddelde op 19.9976 (zie dagelijks).

    4-uursgrafiek USD/MXN (Bron: Stone X & TradingView)

    USD/MXN 4H


    Zowel een agressieve houding van de Bank of Mexico als de stijging van de prijzen voor ruwe olie dreven de USD/MXN omlaag. Het pair is onlangs door de onderkant van de basis van een dalende driehoek gebroken en heeft een vlagpatroon gevormd, met een koersdoel bij 18.75. Zal het daar komen? Dat kan afhangen van de volgende richting van de ruwe olie.





    "Ik heb meer dan 9.000 schoten gemist in mijn carrière. Ik heb bijna 300 wedstrijden verloren.
    26 keer werd mij toevertrouwd het winnende schot te nemen en ik miste. Ik heb keer op keer gefaald in mijn leven en dat is waarom ik slaag."


    - Basketbalspeler Michael Jordan -
    Last edited by Forex Trader; 08-06-2022, 12:46.
Working...
X