Top Ad
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nasdaq 30% van drawdown record
Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nasdaq 30% van drawdown record

    Dit is de grootste terugtrekking uit het verleden sinds de financiële crisis...

    De volatiliteit op de financiële markten blijft bijzonder hoog. Beleggers proberen wijs te worden uit alle renteverhogingen en kwantitatieve aanscherpingen door de centrale banken, terwijl er elke dag verontrustende tekenen van recessie opduiken, die nog eens bovenop de inflatieproblemen komen. Als gevolg daarvan hebben ze allerlei risicovolle activa Berenmarktgedumpt en zochten ze hun schuilplaats in de dollar. Tekenen van wat opportunistische dipaankopen doken op toen Europese indexen van hun dieptepunten afketsten en Amerikaanse futures en crypto's van hun slechtste niveaus tilden.

    Volatiliteit was overal. We zagen de Zwitserse frank voor het eerst sinds 2019 pariteit raken met de Amerikaanse dollar, terwijl de greenback naar een nieuw hoogtepunt van meerdere decennia steeg ten opzichte van een mandje van buitenlandse valuta. Daarbovenop veerde de Nasdaq op van zijn slechtste niveaus nadat hij eerder zijn drawdown vanaf zijn recordhoogte had uitgebreid tot meer dan 30%, wat in feite zelfs hoger was dan de procentuele drawdown van maart-2020-covid. Crypto's kelderden opnieuw en WTI raakte $107. Op microniveau werd de handel in GameStop stopgezet na een sprong van 16% tijdens de sessie.

    Op macroniveau zagen we eerder zwakte in de Britse cijfers toen het BBP, de verwerkende industrie en de industriële productie allemaal teleurstelden, waardoor de vrees toenam dat de Britse economie op een recessie afstevent.

    Op momenten zoals nu is het erg moeilijk om op de markten te navigeren en traders nemen graag snelle winsten, wat de reden is waarom aandelen moeite hebben gehad om pogingen tot herstel vol te houden. Maar de Nasdaq is nu 30% verwijderd van de recordhoogte, wat betekent dat er nu een kans is op een opleving van de bearmarkt, vooral omdat de rendementen in de recente handel een beetje zijn gedaald. Maar als we een opleving krijgen, vergeet dan niet dat we nu in een berenmarkt zitten en dat rally's vaker worden verkocht dan dips worden gekocht

    Nasdaq 1W






    "Ik heb meer dan 9.000 schoten gemist in mijn carrière. Ik heb bijna 300 wedstrijden verloren. 26 keer werd mij toevertrouwd het winnende schot te nemen en ik miste. Ik heb keer op keer gefaald in mijn leven en dat is waarom ik slaag."

    - Basketbalspeler Michael Jordan -
Working...
X